نشست اضطراری کابینه دولت انگلیس در بحبوحه تنش‌ها در لبنان و تخلیه اتباع انگلیسی از این کشور برگزار شد.

به گزارش اسکای نیوز، دیوید لامی، وزیر امور خارجه انگلیس، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تخلیه اتباع انگلیسی از لبنان، صبح روز جمعه جلسه اضطراری کبرا COBRA را برای رسیدگی به تنش‌های فزاینده در لبنان برگزار کرد.

گفته می‌شود که مقامات انگلیس در مورد طرح‌های اضطراری برای تخلیه شهروندان با اتکا به منابع نظامی در حالت آماده‌باش گفتگو کردند. 

رسانه‌های انگلیسی گفتند که در حال حاضر دو کشتی در منطقه و نیرو‌های اضافی در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی در قبرس مستقر شده اند. لامی روز پنجشنبه در شبکه X هشدار داد: «پیام من به اتباع انگلیسی در لبنان این است که تا زمانی که پرواز‌های تجاری باقی مانده است، این کشور را ترک کنند. تنش‌ها بالاست و وضعیت ممکن است به سرعت بدتر شود.»

حمله روز سه‌شنبه که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر و زخمی شدن هزاران نفر شد، با یک سری انفجار‌های مرگبار دیگر در دستگاه‌های دستی در روز چهارشنبه همراه شد.

انفجار صد‌ها دستگاه پیجر که برای ارتباط در لبنان مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ گرچه انگشت اصلی اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه گرفته، اما همچنان سوالات زیادی درباره چگونگی آلوده شدن این دستگاه‌ها به مواد منفجره وجود دارد که بی پاسخ مانده است. برخی ادعا‌ها حکایت از کارگزاری مواد منفجره در زمان تولید این پیجر‌ها در کارخانه دارد

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار